Franchising
Onder de term franchising verstaan we een samenwerkingsverband van zelfstandige ondernemingen, waarbij elke onderneming op zich voor eigen rekening en risico opereert.
De franchisenemer zorgt voor de daadwerkelijke verkoop van goederen en diensten van de franchisegever.
Deze franchisegever zorgt dan voor een uitgestippeld verkoopbeleid.
Het doel van deze samenwerking is het ondernemersrisico te verkleinen, de positie op de afzetmarkt te versterken, een meeliften op een stukje naamsbekendheid en het beperken van kosten. Vooral bij de grotere winkelketens die het straatbeeld van de winkelstraat tegenwoordig bepalen vinden we veel franchising terug.
Gebruikte begrippen in franchising
Onderstaande begrippen die in bovenstaande tekst zijn gebruikt zijn elders op deze site gedefinieerd.
diensten
... we spreken van diensten als we het hebben over niet materi ële niet tastbare dus onstoffelijke goederen zoals een taxirit een...Lees meer
goederen
... goederen is een algemene term uit de economie hierbij verstaan we onder goederen alle zaken die in menselijke behoeften kunnen...Lees meer
kosten
... kosten zijn de in geld uit te drukken waarde van hoeveelheden productiefactoren die bij de productie van goederen en diensten...Lees meer
ondernemersrisico
... ondernemingsrisico binnen een onderneming onder het ondernemingsrisico verstaan we een verzameling risico's die een onderneming kunnen treffen zeg maar alles wat...Lees meer
onderneming
... het begrip onderneming is lastig goed te definiëren omdat het nogal breed is er zijn verschillende insteken mogelijk...Lees meer
positie
... de positie is de som van de openstaande contracten of trades in een bepaald beleggingsinstrument bijvoorbeeld een positie in obligaties...Lees meer
risico
... klik op de afbeelding voor een vergroting risico is een vreemd begrip waarbij iedereen weet wat we ermee bedoelen maar slechts...Lees meer