Reclame
Onder het maken van reclame verstaan we het overbrengen (communiceren) van een boodschap door een adverteerder met de bedoeling zijn afzet te vergroten.
Ook maken groeperingen wel reclame om sympathie te winnen voor hun denkbeelden, bijvoorbeeld politieke partijen in de tijd rond verkiezingen.
Als de reclame bewust eigenschappen aan een product toe gaat kennen die het product in werkelijkheid niet heeft dan is er sprake van misleidende reclame. Sinds 1980 bestaat een wet tegen misleidende reclame.
Gebruikte begrippen in reclame
Onderstaande begrippen die in bovenstaande tekst zijn gebruikt zijn elders op deze site gedefinieerd.
afzet
... Onder de afzet van een onderneming verstaan we het feitelijke of verwachte aantal producten dat de onderneming kan verkopen...Lees meer
winnen
... met winnen wordt bij effecten het maken van een koersstijging bedoeld dus in de zin van "het aandeel windmolens nv...Lees meer
Begrippen waar reclame in voorkomt
Onderstaande begrippen zijn elders op deze site gedefinieerd en deze term komt daar in voor.
ponzi schema
... een "ponzi schema" is de verzamelnaam van een aantal dubieuze of zelfs frauduleuze technieken die bedoeld zijn om mensen...Lees meer
emissie
... een emissie is de uitgifte van nieuwe aandelen of obligaties via de effectenbeurs...Lees meer
marketingmix
... de zogenaamde marketingmix is het geheel aan gereedschappen dat men in de marketing inzet om de omzet maximaal te krijgen...Lees meer
behoeften
... In de economische terminologie verstaan we onder behoeften de wensen van de mensen in de economie gaat het alleen om...Lees meer
heterogene goederen
... met heterogene goederen worden goederen die in de beleving van de consument duidelijk van elkaar verschillen en waar dus...Lees meer
jaarverslag
... onder het jaarverslag van een onderneming verstaan we het jaarlijks door het bestuur volgens de wet te verschaffen schriftelijk verslag...Lees meer
recht van reclame
... het recht van reclame is het wettelijk recht van de verkoper om bij wanbetaling binnen 30 dagen...Lees meer
reclame code commissie
... de reclamecodecommissie is een instelling die toezicht houdt op het naleven van de reclamecodes...Lees meer
reclameraad
... de reclameraad is een toezichthoudend orgaan vooral voor de reclame op televisie de reclameraad checkt of de reclames aan de gebruikelijke...Lees meer
afsluiten van een hypotheek
... Het afsluiten van een hypotheek is misschien nog wel belangrijker dan u nu al denkt...Lees meer
hypotheekofferte
... de hypotheekofferte is waarschijnlijk belangrijker dan u denkt...Lees meer
omzet
... de omzet van een onderneming berekenen we door de hoeveelheid verkochte producten te vermenigvuldigen met de verkoopprijs per product...Lees meer
beursnieuws vloek of zegen
... het is vaker gezegd op dit weblog het is geen beursnieuws maar vooral de emotie "hebzucht" die voor de koersvorming...Lees meer
substituten
... onder substituten verstaan we producten die elkaar wat de consument betreft zonder meer kunnen vervangen bijvoorbeeld frisdrank x en y...Lees meer
consument
... een consument of consumptiehuishouding of gezin of gezinshuishouding is iedere eenheid persoon of groep van personen die geproduceerde goederen koopt...Lees meer